General Motors inovează industria: cea mai nouă tehnologie, cum te ajută

de: Andrei Tilimpea
11 03. 2022

Un viitor în care fiecare mașină de pe șosea funcționează ca sursă de alimentare de urgență s-ar putea să nu fie chiar așa departe.

Deși nu este la fel de dezastruoasă ca infrastructura energetică din Texas, rețeaua electrică din California a cunoscut o parte echitabilă de întreruperi, întreruperi de curent și întreruperi de curent cauzate de incendiile cauzate de PG&E. Pentru a ajuta la atenuarea impactului economic al acestor întreruperi, în această vară, General Motors și furnizorul de energie din California de Nord vor face echipă pentru a testa utilizarea vehiculelor electrice ale producătorului de automobile ca baterii de rezervă pentru rețeaua electrică a statului.

Programul pilot anunțat de CEO-ul GM, Mary Barra, se bazează pe tehnologia de încărcare birecțională, în care puterea poate curge atât de la rețea la un vehicul, cât și de la un vehicul înapoi în rețea, permițând vehiculului să acționeze ca o sursă de energie la cerere. GM intenționează să ofere această capacitate ca parte a platformei de baterii Ultium pe mai mult de un milion de vehicule electrice până în 2025.

În cazul în care testele inițiale se dovedesc a fi fructuoase, programul se va extinde mai întâi la un grup mic de clienți PG&E, înainte de a trece la „încercări pentru clienți mai mari” până la sfârșitul anului 2022.

GM vrea să schimbe industria

„Imaginați-vă un viitor în care există un vehicul electric în fiecare garaj care funcționează ca sursă de alimentare de rezervă ori de câte ori este nevoie”, a spus purtătorul de cuvânt al GM, Rick Spina, în timpul unui apel de presă luni.

„Acesta este o schimbare uriașă în modul în care ne gândim la vehiculele electrice și la vehiculele personale în general. Într-adevăr, nu mai este vorba doar de a ajunge de la punctul A la punctul B. Este vorba de a ajunge de la punctul A la punctul B cu capacitatea de a oferă putere”, a adăugat purtătorul de cuvânt al PG&E, Aaron August.

Provocarea actuală și pentru care este conceput acest program pilot este dezvoltarea software-ului și a infrastructurii UX necesare pentru a se asigura că clienții PG&E pot utiliza cu ușurință sistemul în fiecare zi. „Veștile bune sunt că nu este nimic diferit de ceea ce este deja standardul industriei pentru conectori, protocoale software”, a spus August. „Industria se îndreaptă către ISO 15118-20”.

Acest program pilot vine în timp ce producătorii de automobile și utilitățile deopotrivă decid cum să răspundă cel mai eficient la recenta directivă a statului care interzice vânzarea vehiculelor cu ardere internă începând cu 2035.